Summer Is About To Be Better Than Fall! My LEGIT (Unpopular Opinion)!

10 Reasons Why I Think Summer Life Is About To Be AMAZING!
Summer Is About To Be Better Than Fall! My LEGIT (Unpopular Opinion)!
I have a confession to make... summertime used to be my LEAST favorite season of all time! Yup,  you heard me...my LEAST favorite! I just can't stand the heat and how it makes my hair sweat all the time, it's just plain ole' unbearable! However, this year I have decided to take give a new outlook on the dreadfulness of summer! I want to focus on all of the positives and everything that makes this season amazing! Today I have compiled a list of all of the wonderful things I plan to do to make this summer the best one yet! So without further adieu, let's just jump right into it, shall we? We Shall!
Summer Greatness
  • First things first, there will be LOTS of snow cones and I couldn't be more excited about it!
  • I can't wait for the endless wearing of summer dresses and shorts! Summer fashion has been my absolute favorite lately and I cannot wait to start wearing my favorite pair of sandals!
  • There will be plenty of staying up late and sleeping in! 
  • Can we get an amen for more summer vacations!? I think yes! There are so many things I am going to explore and knock off of my bucket life and  I cannot wait to get started.
  • Oh, and let's not forget that there WILL be minimal makeup days! No one has time to sweat off foundation in 100-degree weather! Ugh, I'll pass!
  • One of my absolute favorite things about summer is there is longer daylight to enjoy more activities! I don't know about anyone else but I LOVE that it doesn't get dark until 8:00pm!
  • There will be many days where I spend time in the library reading one of my favorite books! 
  • Can we chat a minute about all of the donuts I plan to consume this summer? Fall's signature "sweet treat" is Smore's, so I am calling for Summer's signature "sweet treat" to be donuts! K?
  • There will be more time outside and LESS time on the phone! Gotta start living life!
  • And last but not least, I want to be happy! I know people may think that Christmas and Fall time brings the most joy but I really think that that title belongs to summer! I mean think about it, there is more sunlight, freedom, and more activities to do with families! It's literally perfect!
Now don't get me wrong, I am an October baby and I am obsessed with everything dealing with Fall, however, I think we need to start showing the other seasons a little love as well. I remember when I was a kid I loved everything about summer because it meant no school, more time to play outside and so much more! I feel like once I entered adulthood summer became dreadful because I had to work, go to summer school and be downright responsible but this summer I want to change all of that! This year I want to truly capture the essence of summer and everything that it could be! I want to go back to long nights watching movies and sleeping in past 11:00am! I want to go back to matinee movies with the family and chasing down ice cream trucks in the neighborhood! Those were the days and I really, really miss them! I am a firm believer in the fact that sometimes you gotta go a little bit old school to get back to the root of everything in your life. I honestly feel like we as a people would be so much happier if we stepped away from the devices and started living again. I don't know about you guys but today is the first day of summer and I plan to use it wisely! Anyways, what do you guys have planned or the summertime? Let me know in the comments down below! Happy first day of summer yall!

Always Living and Forever Learning,
Sha'Carey Martin

2 comments

  1. lol I am here for all the summer madness as well! #enjoyed! lol I cant allow my hair to sweat either.
    xo tangie

    ReplyDelete